close دانلود تمام صفحات این نسخه
صفحه 1 : صفحه نخست
page
صفحه 2 : ویژه
page
صفحه 3 : ویژه
page
صفحه 4 : ویژه
page
صفحه 5 : ویژه
page
صفحه 6 : ویژه
page
صفحه 7 : ویژه
page
صفحه 8 : ویژه
page
صفحه 9 : ویژه
page
صفحه 10 : ویژه
page
صفحه 11 : ویژه
page
صفحه 12 : ویژه
page
صفحه 13 : ویژه
page
صفحه 14 : ویژه
page
صفحه 15 : ویژه
page
صفحه 16 : ویژه
page
صفحه 17 : ویژه
page
صفحه 18 : ویژه
page
صفحه 19 : ویژه
page
صفحه 20 : ویژه
page

درباره ما



معرفی موسسه فرهنگی هنری خراسان

موسسه فرهنگی هنری خراسان ، در سال 1380 تاسیس و صاحب امتیاز روزنامه مردمی و صمیمی خراسان شد
اعضای هیئت امنای این موسسه برای دوره های 5 ساله از طرف دفتر رهبر معظم انقلاب منصوب می شوند . این موسسه ، محصولات فرهنگی متنوعی تولید می کند که روزنامه خراسان با 68 سال قدمت عمده ترین محصول موسسه است
چندین روزنامه دیگر ، هفته نامه ، ماهنامه ، فصلنامه ، گاهنامه و ویژه نامه های موضوعی فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و ورزشی ، دفتر پژوهش ، مرکز آموزش تخصصی رسانه ، انتشارات ، آگهی و نیازمندیها ، توزیع و اشتراک ، بانک آرشیو الکترونیک و همچنین رسانه الکترونیک "آخرین خبر" به عنوان یکی از پربازدیدکننده ترین اپلیکشن های  فارسی و "شهر چاپ" مجهز و پیشرفته  از دیگر محصولات و تجهیزات آن است.


محصولات موسسه فرهنگی هنری خراسان

 

روزنامه خراسان


روزنامه خراسان در اول تیرماه 1328 با شعار "برادر جان خراسان است این جا" "سخن گفتن نه آسان است این جا" متولد شد. تا سال 1377 به صورت محلی و در استان خراسان بزرگ چاپ و منتشر می شد و از این لحاظ قدیمی ترین روزنامه محلی کشور نیز به شمار می رود. در 5 بهمن 1377 انتشار سراسری آن با چاپ همزمان در مشهد و تهران آغاز شد و روند پیشرفت خود را تا بدان جا ادامه داد که هم اکنون پرتیراژترین روزنامه شرق کشور است و بنابر اعلام معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در بین 5 روزنامه برتر کشور قرار دارد.

صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه خراسان در سال 1328 محمدصادق تهرانیان بود که در این دوران روزنامه تا سال 1357 بدون وقفه انتشار خود را ادامه داد و فقط در برهه ای 24 روزه در آذر و دی 1357 به نشانه همبستگی با مردم انقلابی ایران دست به اعتصاب زد و منتشر نشد. همچون دیگر روزنامه ها، خراسان نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی دچار تغییر و تحولات شد. در خرداد ماه 1359 مصادره و به بنیاد مستضعفان واگذار شد. پس از این نیز صاحب امتیازی روزنامه به بنیاد شهید و سپس به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار شد و در سال 1380 موسسه فرهنگی هنری خراسان تاسیس و صاحب امتیازی روزنامه به این موسسه منتقل شد.

روزنامه خراسان اکنون:
روزنامه خراسان اکنون در سراسر کشور در 16 صفحه خبری، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و 64 صفحه نیازمندی ها که همزمان 4 صفحه خراسان ورزشی، 4 صفحه زندگی سلام (در حوزه سبک زندگی) و 8 صفحه روزنامه های استانی (مربوط به هر منطقه) ضمیمه این روزنامه منتشر می شود.

 

 


روزنامه خراسان رضوی

 


سال ۱۳۸۳ پس از تقسیم خراسان بزرگ به ۳ استان ضرورت انتشار روزنامه‌هایی برای استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی احساس شد . به منظور حفظ ارتباط با حرم مطهر امام رضا (ع) و تقویت هویت معنوی و همچنین انعکاس مسائل این استان‌ها به طور ویژه و تخصصی‌تر ابتدا ویژه‌نامه‌هایی به طور روزانه چاپ شد . و اولین ویژه‌نامه خراسان رضوی در تاریخ ۱۳ مهر ۱۳۸۳ در ۴ صفحه به چاپ رسید که پس از مدت کوتاهی به دلیل استقبال مطلوب مخاطبان این ویژه‌نامه به ۸ صفحه ارتقا یافت تا این که در تاریخ اول تیرماه ۱۳۹۱ روزنامه استانی خراسان رضوی مجوز انتشار گرفت و فعالیت خود را در ۸ صفحه و در زمینه های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، هنری ، ورزشی ، شهرستان‌هاو حرف مردم  ادامه می‌دهد.

 

 

روزنامه خراسان شمالی

 



پرتیراژترین روزنامه استانی " خراسان شمالی " است که ایده انتشار آن نیز پس از تقسیم خراسان به 3 استان مطرح شد . خراسان شمالی از دوم تیر 1383 به صورت ویژه نامه‌ ۴ صفحه‌ای ضمیمه روزنامه خراسان منتشر می‌شد تا آن که در ۲۱ مهر 1387 مجوز انتشار روزنامه خراسان شمالی را صادر کرد . این روزنامه با کادری مجرب و آموزش دیده و با حدود ۱۰۰ نفر کارمند ، گزارشگر و خبرنگار فعالیت خود را در بجنورد به صورت مستقل ادامه می‌دهد و فقط چاپ آن در شهر چاپ روزنامه خراسان در مشهد انجام می‌گیرد.
تنوع و غنای فرهنگی خراسان شمالی و همچنین وجود قابلیت های فراوان در زمینه‌های کشاورزی و صنعتی ، وجود رسانه‌ای را که بتواند به شکوفایی این قابلیت‌ها کمک کند و در جهت توسعه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استان خراسان شمالی گام بردارد بیش از پیش ضرورت می بخشید. اقبال مخاطبان به روزنامه خراسان شمالی طی این مدت گواه این حقیقت است که این روزنامه توانسته است در استان خراسان شمالی کارنامه موفقی ارائه کند.

 

 

روزنامه خراسان جنوبی

 



ایده انتشار روزنامه خراسان جنوبی نیز همچون روزنامه‌های خراسان رضوی و شمالی پس از تقسیم استان خراسان به طور جدی مطرح و مقدمات انتشار آن در روزهای پایانی خرداد 1383 آغاز شد . اولین ویژه‌نامه ضمیمه روزنامه خراسان با عنوان «خراسان جنوبی» در دوم تیرماه 1383 در ۴ صفحه منتشر شد و آن گاه به دلیل استقبال مخاطبان در ۲۷ تیر 1387 به ۸ صفحه افزایش یافت . این افزایش صفحات با صدور مجوز روزنامه خراسان جنوبی در ۲۹ تیر 1387 از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات همزمان شد.
هدف از انتشار این روزنامه تقویت غنای فرهنگی استان خراسان جنوبی و خالی بودن جای یک روزنامه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای این استان و جلوگیری از گسست فرهنگی استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی و در نهایت درخواست مردم خون گرم خراسان جنوبی بود . که همراهی مردم و مسئولان این استان سبب شد تا خراسان جنوبی به روزنامه‌ای پرمخاطب در این استان تبدیل شود. همه مراحل فنی این روزنامه در بیرجند ، مرکز این استان انجام می‌شود و فقط چاپ آن در مشهد صورت می‌گیرد و در همه شهرستان‌های خراسان جنوبی توزیع می‌شود
.

 

 


روزنامه سیستان و بلوچستان

 

 

روزنامه سیستان و بلوچستان پنجمین محصول موسسه فرهنگی هنری خراسان است که هیئت نظارت بر مطبوعات در جلسه پنجم خرداد ۱۳۹۳ مجوز انتشار آن را صادر کرد. هدف از دریافت مجوز انتشار روزنامه‌ای به نام " سیستان و بلوچستان " فقر مطبوعاتی در این خطه از شرق کشورمان بود . به علاوه این که استان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های محروم کشور است که توانمندی‌های فراوانی برای توسعه دارد . از جمله این توانمندی‌ها وجود بنادر تجاری است که قطعاً یک رسانه تأثیرگذار می تواند به معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های این استان بپردازد . روزنامه سیستان و بلوچستان با هدف توسعه این استان در ابعاد مختلف سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی پا به عرصه مطبوعات نهاد تا به مردم مومن ، متحد و سخت‌کوش سیستان و بلوچستان خدمت رسانی کند . به همین منظور در سال ۱۳۸۷ دفتر سرپرستی روزنامه خراسان در سیستان و بلوچستان و در شهر زاهدان گشایش یافت . از سال ۱۳۸۹ انتشار ویژه نامه ‌ سیستان و بلوچستان آغاز و در سال ۱۳۹۲ روزنامه  سیستان و بلوچستان منتشر شد . هم اکنون نیز در 4 صفحه مطالبی با عناوین سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی ، ورزشی را تقدیم مخاطبان می‌شود و توانسته جایگاه ویژه ای در میان مردم و مسئولان استان سیستان و بلوچستان باز کند
.

 

 

آوای باران

 

 

" آوای باران " ششمین روزنامه از گروه روزنامه‌های موسسه فرهنگی هنری خراسان است که در جلسه دهم شهریور سال 1393 مجوز انتشار آن را هیئت نظارت بر مطبوعات صادر کرد . آوای باران پایلوتی برای توسعه روزنامه های منطقه ای است که در گستره استان‌های گلستان ، مازندران و گیلان منتشر خواهد شد.


جیم

 


""جیم" یعنی جوانی و نشاط ، یعنی شور و عشق . ویژه نامه "جیم" رسانه ای است مخصوص جوانان این مرز و بوم . از آن جایی که جای یک ویژه نامه تخصصی جوانان خالی بود، روزنامه خراسان با انتشار ویژه نامه "جیم" تلاش کرد تا به نیاز رسانه ای نسل جوان پاسخ گوید و در قالب ویژه نامه ای با نشاط به مسائل ، مشکلات ، دغدغه ها ، آرزوها ، و خلاصه هر آن چه مربوط به جوانان است بپردازد
هدف دیگر جیم جلوگیری از بروز شکاف نسلی بین مخاطبان ، با موضوعات و قلمی شاد و جوان پسند است و توانسته در این زمینه نه تنها جوانان که حتی نظر افراد میان سال و کهن سال را به خود جلب کند
موضوعات و حتی صفحه بندی جیم سرشار از جوانی و نشاط است و جوانانی با استعدادهای ناب و توانا در "جیم" قلم فرسایی می کنند
تحریریه جوان "جیم" نیز برآمده از نسل امروزی است که نیاز جوان امروز را درک می کند و می کوشد به مسائل ، مشکلات و دغدغه های جوانان با دیدی جوان پسند بپردازد . همین دیدگاه سبب شده که "جیم" به یکی از موفق ترین و پرمخاطب ترین ویژه نامه های "خراسان" تبدیل شود.
اولین شماره "جیم" 19 آذر 1385 منتشر شد و هم اکنون "جیم" هر پنج شنبه میهمان جوانان است
سایت "جیم" نیز یکی از پربازدیدترین سایت هاست که روزانه25 هزار بازدید دارد و هر روز 2هزار نظر مخاطبان در این سایت درج می شود، همچنین ماهانه 250 هزار صفحه از سایت جیم بازدید می شود .


بایت

 



پیشرفت روز افزون علم «آی‌تی» و «رایانه» و ظهور پی‌درپی نسل‌ها و دستگاه‌های جدید ارتباطی و به خصوص انواع و اقسام رایانه‌ها و گوشی‌های تلفن همراه و... و نیاز شدید مخاطبان به آگاهی و اطلاع از موضوعات فناوری سبب شد تا روزنامه خراسان ویژه‌نامه «بایت» را به عنوان ضمیمه هر هفته خود منتشر کند اولین شماره آن در ۱۰ آبان ۱۳۸۶ انتشار یافت و امروزه یکی از محبوب‌ترین ویژه‌نامه‌های خراسان است . تحریریه ویژه‌نامه بایت را کارشناسان جوان رایانه، اداره می‌کنند که خلاقیت و نبوغ در جای جای این ویژه‌نامه حتی صفحه‌بندی آن مشاهده می‌شود.
در واقع هیچ چیزی در زمینه فناوری‌های نوین از چشم بایت دور نمانده و برای همین امروزه به مرجعی برای علاقه‌مندان به فناوری اطلاعات تبدیل شده است و مطالب این نشریه نیز در پایگاه‌های خبری متعدد به صورت هفتگی منتشر می‌شود.
بایت ، جدول مخصوص به خود را نیز دارد که از این بابت در بین نشریات آی‌تی کشور سرآمد است و همین موضوع باعث افزایش تعداد مخاطبان آن شده است. بایت همچنین وب سایتی دارد که دارای دانلود هفتگی ۲۵ هزار بار است و با وجود دانلود بایت از سایت‌های دیگر این نشریه بازدید هفتگی حدود ۳ هزار بار نیز از طریق سایت روزنامه خراسان دارد. ضمیمه بایت چهار شنبه هر هفته میهمان مخاطبان است.

 

خراسان ورزشی

 

 

خراسان ورزشی ویژه‌نامه‌ ۴ صفحه‌ای و ضمیمه هر روز خراسان محسوب می شود که از ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ هر روز میهمان مخاطبان است. یک بسته کامل ورزشی که اخبار رویدادهای ورزشی ایران و جهان را می‌توان در آن یافت. در این ویژه‌نامه تلاش شده تا مهم‌ترین وقایع ورزشی در قالب، اخبار و گزارش ها ، ستون‌های جذاب و گفت‌وگوهای خواندنی با ورزشکاران سرشناس منتشر شود ، در واقع هدف خراسان از انتشار این ویژه‌نامه توسعه ورزش در همه ابعاد و برآوردن نیازهای مخاطبان در هر سن و سالی است. این ویژه‌نامه با طراحی‌های منحصر به فرد جلد و صفحات مخاطبان فراوانی را به سوی خود جذب کرده و تأثیرگذاری آن به حدی است که به جرأت می‌توان گفت به عنوان منابع خبری سایر رسانه‌های دیداری و شنیداری از آن استفاده می‌شود. پرهیز از حاشیه و جنجال سازی و نپرداختن به موضوعات و مسائل زرد و بی‌اهمیت از دیگر ویژگی‌های خراسان ورزشی است.

 

زندگی سلام

 


ویژه‌نامه‌ای جذاب و زیبا با موضوعات متنوع هر روز به زندگی‌ها سلام می‌کند . موضوع سبک زندگی ایرانی و اسلامی آن قدر مهم و ویژه است که نمی‌توان آن را در قالب یک صفحه روزنامه گنجاند ، از این رو برای ترویج این گونه سبک زندگی جای ضمیمه‌ای تقریباً حرفه‌ای خالی بود.
در زندگی سلام ، هر روز به پرونده‌هایی درباره مهم‌ترین وقایع زندگی ، مسائل روزمره، پدیده‌های نوظهور ، رفتارها ، ارتباطات خانوادگی ، کنش‌های متقابل فردی و اجتماعی ، مهارت‌های زندگی ، موضوعات روان شناسی فردی و اجتماعی و موضوع سلامت پرداخته می‌شود ضمن اینکه شنبه ها نیزدو صفحه برای کودکان ونوجوانان اختصاص می یابدو 2 سبک نگاه در زندگی سلام همواره مورد توجه قرار دارد . یکی نگاه روزمره و روتین به مسائل اجتماعی و دیگری تحلیل و واکاوی مسائل در جهت آسیب شناسی برخی رفتارهای فردی و اجتماعی و تلاش برای برطرف شدن آسیب‌ها و حل پاره‌ای از مشکلات که در ظاهر ممکن است کم اهمیت جلوه کند اما همین پدیده‌ها اگر مورد غفلت واقع شود و راهکاری برای حل آن‌ها ارائه نشود چه بسا ممکن است زخم‌های عمیق در زندگی‌ها ایجاد کند. «زندگی سلام» در واقع یک نوع امتحان کوچک زندگی است که در آن افراد می‌توانند به سوال‌هایی درباره زندگی و رفتارهای خود پاسخ دهند و خود را در معرض آزمایش قرار دهند. کمک به حل مسائل و مشکلات خرد و کوچک زندگی و آسیب‌های ناشی از برخی کنش‌های متقابل از طریق مشاوره‌های روان شناسی و تحلیل‌های جامعه شناختی و یافتن راه حل برای پاره‌ای از مسائل و مشکلات مخاطبان و استفاده از نظر کارشناسان مهم‌ترین ویژگی «زندگی سلام» است

 

گفتمان الگو

 


« گفتمان الگو » دو ماهنامه‌ای تخصصی است برای فضای اندیشه‌ای و نخبگانی کشور که نخستین شماره آن در دی ماه ۱۳۹۲ منتشر شد . این نشریه با رهیافتی باز و گفتمان ساز به قلمرو «الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت» به عنوان موضوعی عمده در مباحث کلان کشور که مورد تأکید و تأیید رهبر معظم انقلاب است ورود پیدا می‌کند و تلاش دارد به موضوعاتی همچون ابعاد نرم افزاری الگوی پیشرفت با رویکردی بومی ، مطالبات مردمی در راستای الگوی پیشرفت ، تشویق مراکز علمی و تحقیقاتی حوزه و دانشگاه به ارائه نظریات بومی درباره مسائل کشور ، پوشش و پردازش رسانه‌ای نگاه‌های نو در زمینه علوم انسانی و اجتماعی ، اهتمام به روحیه خودباوری در فرهنگ عمومی و بازیابی افق‌های تمدن ساز اسلامی در گستره هویت جمعی، توجه به الگوهای پیشرفت دیگر کشورها و ارزیابی و بهره‌گیری هوشمندانه از آن ها، جهت دهی و سرعت دهی به فرایندهای بومی تولید و ترویج اندیشه‌ها و ایده‌های ناب ، ارزش دهی به چهره‌های جوان و میدان دادن به قلم‌های نو در راستای الگوی پیشرفت ، ایجاد فضای مناظره و تضارب آرا، فراهم آوردن امکان داوری ایده‌ها و دیدگاه‌ها برای مخاطبان ، پوشش هوشمندانه اخبار مرتبط و تهیه گزارش‌های تحلیلی - خبر در راستای الگوی پیشرفت و... بپردازد. گفتمان الگو که ضمیمه روزنامه خراسان است تاکنون توانسته به طرز باورنکردنی‌ای در میان نخبگان و مراکز علمی کشور برای خود جای پا باز کند که این اتفاق مهم نتیجه انعکاس آثار و دیدگاه‌های چهره‌های برجسته علمی در داخل و خارج از کشور و استفاده از آرا و نظریات طیف‌های مختلف فکری و سیاسی بوده است.

 

خراسان فرهنگی

 

 

ماهنامه‌ای است که اولین شماره آن بهمن ۱۳۹۱ منتشر شد از آن جایی که خراسان بزرگ مهد فرهنگ و ادب و هنر ایران است ، جای یک نشریه کاملاً فرهنگی که بتواند ظرفیت‌های فرهنگی خراسان و کشور را معرفی کند و به دنبال ارتقای مسائل فرهنگی باشد بسیار خالی بود . خراسان فرهنگی تلاش می کند تا در عرصه‌های دین ، اندیشه ، علم ، هنر ، ادبیات ، رسانه ، تاریخ و فرهنگ عمومی و نیازهای فرهنگی روز جامعه ، چالش‌های فرهنگی حرفی برای گفتن داشته باشد و گامی هر چند کوچک برای مقابله با تهاجم فرهنگی بردارد . در این راستا خراسان فرهنگی به صورت حرفه‌ای وارد عرصه فرهنگ شده است و سعی می کند مهم‌ترین پل ارتباطی بین فعالان فرهنگی ، مردم ، متولیان امر و نخبگان باشد.
توجه به ظرفیت‌های فرهنگی خراسان و مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران و تلاش در راستای تقویت و به فعل درآمدن این ظرفیت‌ها از اهداف دیگر خراسان فرهنگی است.

 


خراسان دیپلماتیک

 


محصولی است با مطالب متنوع و جذاب در حوزه سیاست خارجی و روابط بین الملل شامل انواع تحلیل های علمی، مصاحبه ، یادداشت و مقاله های متخصصان امور بین الملل
خراسان دیپلماتیک تلاش می کند . با توجه به حوادث روز ایران و جهان ، به تبیین و تحلیل مهم ترین موضوعات در عرصه سیاست خارجی و سیاست جهانی بپردازد. در هر شماره براساس یک طرح تئوریک مشخص به موضوع واحد و البته پر اهمیتی می پردازد و درباره آن موضوع دیدگاه های مختلف را در معرض قضاوت مخاطبان قرار می دهد
خراسان دیپلماتیک در واقع مجموعه ای است که جامعه هدف آن تصمیم گیران و تصمیم سازان حوزه سیاست خارجی وخلاصه دولت است ؛ شورای عالی امنیت ملی ، وزارت خارجه ، نفت ، اقتصاد ، مجلس شورای اسلامی ، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، سازمان جهانی شدن ، مراکز دانشگاهی و پژوهشی که از تصمیم گیران و تصمیم سازان حوزه های مختلف هستند بخش مهمی از جامعه هدف خراسان دیپلماتیک را تشکیل می دهند . خراسان دیپلماتیک به نقد موضوعات وهم تحلیل و تبیین و چرایی برخی پدیده های سیاسی می پردازد و از این لحاظ می تواند به عنوان یک منبع آگاهی بخش به جامعه هدف ، موثر واقع شود و جایگاه خود را پیدا کند .

 


مرکز آموزش تخصصی رسانه

 

 

 

توسعه و رشد روز افزون موسسه فرهنگی، هنری خراسان و ضرورت تربیت نیروی کارآمد و حرفه‌ای و همچنین نبود مراکز قدرتمند تربیت خبرنگار و روزنامه‌نگار در خراسان، موسسه فرهنگی هنری خراسان را بر آن داشت تا با تأسیس مرکز آموزش رسانه به تربیت نیروهای کارآمد در خراسان رضوی به عنوان قطب دوم روزنامه‌نگاری کشور بپردازد. این مرکز در خرداد ماه ۱۳۹۳ به مدیریت کورش شجاعی مدیرمسئول سابق روزنامه خراسان تأسیس شد و تاکنون دوره‌های تخصصی آموزشی روزنامه‌نگاری، خبرنویسی و عکاسی خبری را برای علاقه‌مندان از قشرهای مختلف برگزار کرده است. مرکز آموزش تخصصی رسانه خراسان همچنین اهداف دیگری را در راستای وظایف ذاتی خود دنبال می‌کند که عبارتند از: حضور موثر در سپهر آموزش رسانه‌ای انقلاب اسلامی، ارتقای تراز روزنامه‌نگاری شرق کشور، شناسایی و جذب نیروهای مستعد و متعهد از طریق برگزاری دوره‌های آموزش آزاد و جشنواره‌های نشریات تجربی ، ارتقای سواد رسانه‌ای و مهارت‌های روزنامه‌نگاری نشریات تجربی و دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و...، ایجاد انگیزه و توسعه ظرفیت‌ها و منابع انسانی در زمینه روزنامه نگاری اسلامی و رونق دهی به فضای حرفه‌ای رسانه‌ای ، تلاش برای حضور در حوزه آموزش روزنامه‌نگاری در کشورهای هم جوار فارسی زبان ، تربیت نیروی متخصص برای روزنامه با توجه به توسعه کمی و کیفی موسسه فرهنگی هنری خراسان - آموزش منظم و به روزرسانی حرفه‌ای مداوم نیروهای شاغل در تحریریه‌های روزنامه‌های خراسان و در نهایت تولید محتوای آموزشی.

 


دفتر پژوهش

 

 

به منظور ارتقا و توانمندی موسسه فرهنگی ، هنری خراسان و عمق بخشی بیشتر علمی و تحلیلی مطالب و ایجاد ارتباط گسترده با نخبگان ، کارشناسان و صاحب نظران کشور ، دفتر پژوهش در سال ۱۳۸۷ به عنوان بازوی علمی فرهنگی موسسه و روزنامه خراسان تأسیس شد . دفتر پژوهش برای انجام این رسالت مهم از ظرفیت کارشناسان مرتبط و روزنامه نگاران بهره گرفته و اقدام به تولید و انتشار بسته‌های تحلیلی مختلف و متناسب با موضوعات اصلی کشور پرداخته و می‌پردازد . در این راستا تاکنون ده‌ها عنوان ویژه‌نامه ، گزارش تحلیلی ویژه، هم اندیشی‌های تخصصی و چندین عنوان کتاب و صدها مقاله تحلیلی ، پژوهشی و افکار سنجی با عنوان «رصد» منتشر کرده است که این ویژه‌نامه بین مدیران ، کارشناسان و استادان حوزه و دانشگاه ، اصحاب رسانه ، مسئولان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی ، نمایندگان مجلس و دیگر فرهیختگان عرضه می‌شود.
یکی دیگر از مأموریت‌های دفتر پژوهش ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به بدنه محتوایی روزنامه خراسان است . این پشتیبانی از طریق ایجاد بانک‌های اطلاعات ، اتاق‌های فکر ، دفتر ارتباط با دانشگاه و مراکز افکارسنجی این دفتر صورت می‌گیرد.

 

شهر چاپ

 

 


همزمان با گسترش روزنامه خراسان و افزایش روزنامه‌های موسسه فرهنگی هنری خراسان اقداماتی برای تجهیز چاپخانه موسسه فرهنگی هنری خراسان نیز آغاز شد . نتیجه این اقدامات تاکنون خرید دستگاه‌های پیشرفته صنعت چاپ از کشورهای آلمان و ژاپن است و سبب شده تا « شهر چاپ » خراسان به پیشرفته‌ترین ماشین‌های چاپ روزنامه ، کتاب و صحافی و خلاصه آن چه مربوط به صنعت چاپ است مجهز شود . برای آگاهی از سیر تحولات چاپی در موسسه فرهنگی هنری خراسان باید گفت که روزنامه خراسان از روز اول انتشار در سال ۱۳۲۸ با استفاده از حروف چینی سربی ، انترتایپ های دستی و دستگاه چاپ شیت ‎3.5 لیتر پرس ورقی اقدام به چاپ ۴ صفحه روزنامه می کرد اما در طول سال‌های ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۷ یک دستگاه «انترتایپ» یعنی ماشین حروف چینی سربی و یک دستگاه چاپ لترپرس دیگر خریداری شد . در سال ۱۳۶۶ نیز دستگاه چاپ رول «لترپرس روتاتیو» با سرعت ۳ هزار نسخه ۸ صفحه‌ای تک رنگ راه‌اندازی شد تا آن که در سال ۱۳۷۰ مطالعات و اقدامات برای تهیه دستگاه‌های چاپ جدید کلید خورد . این اقدامات منجر به خرید دستگاه «یونیست 60 » شد که امکان بهره‌گیری از رایانه برای تایپ و صفحه‌آرایی و همچنین چاپ ۸ صفحه تمام رنگی روزنامه با سرعت ۳۰ هزار نسخه در ساعت را فراهم کرد . پس از آن نیز تحولات فنی در روزنامه خراسان ادامه یافت و در سال ۱۳۸۶ و بعد از آن به اوج خود رسید . با راه‌اندازی و بهره‌برداری از دستگاه چاپ شیت کوموری در بهمن 88 شهر چاپ خراسان وارد عرصه جدیدی در زمینه چاپ ورقی شد و کارهای ۵ رنگ با ظرفیت تولید ۱۳ هزار شیت در ساعت هم آغاز شد .
در سال ۸۶ اقدام به خرید و نصب دستگاه ماشین چاپ رول «یونیست ۷۵ هیت‌ست» با ظرفیت ۴ رنگ و سرعت تولید ۳۸ هزار نسخه 8 صفحه‌ای ۵۰×۳۵ در ساعت با بهترین کیفیت چاپی و بهره‌مندی از سیستم‌های مدرن و هوشمند در قسمت چاپ از کارخانه «مان رولند» آلمان کرد
‏با توجه به تأسیس واحد سفارش های چاپی در سال ۱۳۸۷ و چاپ تعدادی از ویژه‌نامه‌ها و نشریات با دستگاه چاپ رول و همچنین افزایش صفحات روزنامه و ضمائم آن، موسسه فرهنگی هنری خراسان در سال ۱۳۹۰ اقدام به خرید و راه‌اندازی دستگاه «یونیست ۷۵ کلدست» از کارخانه «مان» آلمان کرد . همچنین در راستای تکمیل ماشین‌های شهر چاپ نیاز به تجهیز بخش ورقی ماشین آلات چاپ شیت و صحافی کاملا حس شد و به همین منظور در بخش چاپ شیت نیز در فاز اول در سال ۱۳۸۷ دستگاه GTO برای انجام انواع خدمات چاپی راه‌اندازی شد. در همین سال دستگاه «اسپید مستر» نیز راه‌اندازی و چاپ در ابعاد ۷۰×۵۰ بر روی انواع کاغذهای بندی با ظرفیت تولید ۱۲ هزار شیت در ساعت میسر شد
‏و خلاصه آن که در سال ۹۳ نیز با خرید دستگاه چاپ شیت «اسپید مستر «175که یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چاپ شیت در صنعت چاپ محسوب می‌شود ، با راه‌اندازی آن شهر چاپ خراسان متحول شد . هم اکنون شهر چاپ موسسه فرهنگی هنری خراسان به مدرن‌ترین سیستم‌های رایانه ای  ، ماهواره‌ای و تجهیزات پیش از چاپ و چاپ مجهز است و قابلیت چاپ انواع آثار چاپی را با بهترین کیفیت دارد و مشتریان فراوانی نیز در نوبت سفارش برای شهر چاپ خراسان هستند

 

 


انتشارات

 



با وجود شهر چاپ پیشرفته و نیروهای متخصص در حوزه‌های مختلف تأسیس یک سازمان انتشاراتی که بتواند نسبت به چاپ کتاب های مختلف اقدام کند ضروری به نظر می‌رسید ، به همین منظور با مصوبه هیئت امنای موسسه فرهنگی هنری خراسان ، سازمان انتشارات در ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ تأسیس شد . که اولین سری کتاب‌های تصویری شاهنامه که با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۲ رونمایی شد ، از محصولات این انتشارات است .
در آیین‌نامه مصوب هیئت امنای موسسه فرهنگی هنری خراسان ، چشم‌انداز ۱۰ ساله ای برای این انتشارات ترسیم شده است تا بتواند با تولید محصولات و محتواهای غنی و تأثیرگذار ، از توان رقابت در مقیاس داخلی و منطقه‌ای برخوردار شود و به جرگه ناشران برتر کشور بپیوندد . با این چشم‌انداز شعار محوری انتشارات موسسه فرهنگی هنری خراسان «کتاب در سبد کالای مصرفی خانواده‌ها» است . همچنین تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی ، رشد و تربیت اسلامی ، بصیرت افزایی و تعمیق فکری ، ارتقای فرهنگ و رفتار عمومی و محتواهای آموزشی در زمینه ادبیات ، تاریخ ، کودک و نوجوان ، دین و هنر و... و ترجمه آثار غنی ، از دیگر اهداف سازمان انتشارات موسسه فرهنگی هنری خراسان است .

 

توزیع و اشتراک

روزنامه خراسان یکی از منظم‌ترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های توزیع در سطح مطبوعات را دارد که این امر سبب شده محصولات موسسه فرهنگی هنری خراسان در زمان مناسب و بدون وقفه به دست مخاطبان برسد . این مهم نیز ثمره فعالیت کارکنان خدوم و موزعانی است که در سرما و گرما تلاش می‌کنند روزنامه خراسان را به موقع به دست مخاطبان برسانند ؛ نیروهایی که در ۳ شیفت کاری مشغول فعالیت هستند . در این راستا رضایت مخاطبان در رأس اهداف سازمان توزیع روزنامه قرار دارد . بی‌شک اگر یک شبکه توزیع سیستماتیک و هدفمند نبود، روزنامه خراسان نمی‌توانست به جایگاه فعلی خود در عرصه مطبوعات برسد

 


بانک آرشیو الکترونیک

 

 

بانک آرشیو الکترونیک روزنامه خراسان مجموعه‌ای مستند از فرهنگ، تاریخ، اقتصاد و سیاست استان‌های خراسان و کشور است که با هدف دسترسی محققان و پژوهشگران به اطلاعات و جلوگیری از آسیب دیدگی نسخه‌ها و منابع کاغذی و تبدیل روزنامه‌ها به نسخه‌های الکترونیک ، طی مراسمی در تیرماه ۱۳۹۲ با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ، از آن رونمایی شد . این بانک شامل صفحات54سال انتشار روزنامه خراسان است که بیش از یک میلیون خبر، گزارش و مطلب با قابلیت جست‌وجو بر اساس تیتر، نام نویسنده، تاریخ، شماره صفحه و امکان مشاهده صفحات پی‌دی‌اف در آن وجود دارد.
اهداف و دستاوردهای آرشیو الکترونیک خراسان عبارتند از:
-سهولت دسترسی در کمترین زمان و جلوگیری از تخریب و آسیب منابع1
شناساندن قدمت و پیشینه روزنامه خراسان-2
امکان آشنایی بیشتر با فرهنگ و تاریخ کشور و استان-3
تبدیل خراسان به روزنامه صبح در حوزه محتوایی-4

 


آخرین خبر

 

 

آخرین خبر ، رسانه‌ای فراگیر از محصولات موسسه فرهنگی - هنری خراسان در فضای مجازی است. هم اینک پرنفوذترین اپلیکیشن خبری فارسی زبان است، رسانه‌ای مستقل و فارغ از وابستگی‌های سیاسی و جناحی که در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی به اطلاع رسانی دقیق، سریع و شفاف می‌پردازد.
آخرین خبر به صورت ۲۴ ساعته آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان را به اطلاع مخاطبان می‌رساند . علاوه بر آن مطالبی جذاب ، خواندنی و کاربردی را در ۲۳ سرفصل تقدیم علاقه‌مندان می‌کند . مطالبی آگاهی بخش و حتی سرگرم کننده و شاد در قالب موضوعات فرهنگی ، اجتماعی ، خانواده ، ورزشی و خلاصه هر چه حول محور زندگی اجتماعی می‌چرخد را پوشش می‌دهد.
در «آخرین خبر» مخاطب در کوتاه‌ترین زمان ممکن از اخبار و اطلاعات روز آگاهی می‌یابد و از طریق کامنت‌گذاری با رسانه خود در ارتباط است . مخاطبان آخرین خبر روزانه هزاران کامنت را ارسال می کنند و در مورد هر خبر و محتوایی نظر می دهند ، انتقاد یا پیشنهاد می‌کنند . آخرین خبر را می‌توانید همواره روی گوشی‌های تلفن همراه خود داشته باشید.
آخرین خبرها را در «آخرین خبر» بخوانید


پورتال ایتوس

 


پورتال پیشرفته و مطمئن "ایتوس" مجموعه کاملی از سرویس های مختلفی است این پورتال فضایی را برای کاربران اینترنتی در سنین مختلف ایجاد می کند تا آنان علاوه بر آگاهی از وقایع و رویدادهای روز جهان برخی نیازهای خود از قبیل خرید و فروش روزمره، کسب و کار و ارتباط با سایت های خارجی را برآورده کنند . پورتال "ایتوس" همچنین همه ضمیمه ها و سرویس های مختلف روزنامه خراسان از قبیل نیازمندی ها ، خراسان ورزشی، ضمیمه فناوری و اطلاعات "بایت" ضمیمه جوان "جیم" ضمیمه تحلیلی "رصد" ، سرویس "آخرین خبر" و سرویس 7010 (آگهی تلفنی) را پشتیبانی می کند .
"ایتوس شاپ" (فروشگاه اینترنتی ایتوس)
هر عضو "ایتوس" می تواند در این پورتال برای خود فروشگاه اینترنتی دایر کند و کالاهای فروشگاه حقیقی خود را به صورت اینترنتی بفروشد . راه اندازی فروشگاه در "ایتوس" رایگان است و مزیت عمده آن نیز این است که صاحب کسب و کار هم مخاطبان روزنامه بزرگ خراسان را نیز همراه خود خواهد داشت . این نکته را نیز متذکر شویم که استفاده از فرصت تبلیغاتی خراسان ممکن است میلیون ها تومان هزینه در پی داشته باشد ولی در "ایتوس" استفاده از همه امکانات این پورتال رایگان است ، ضمن این که همه تجربه ، اعتماد و گستردگی مخاطبان روزنامه خراسان نیز در کنار شما خواهد بود .
مزیت مهم دیگر این است که در "ایتوس" فروشنده کالا دیگر نگران پرداخت نشدن وجه از جانب خریدار نیست . در روش های سنتی فروش نقدی یا فروش در هنگام تحویل کالا همیشه این امکان وجود دارد که خریدار در نشانی اعلام شده حضور نداشته باشد یا به طور کلی از ابتدا نشانی را اشتباه وارد کرده باشد که در این صورت هزینه پست کالا برعهده فروشنده خواهد بود .
همچنین خریداران برای خرید نقدی و واریز وجه نقد معمولا به فروشندگان بی نام و نشان اعتماد نمی کنند حال آن که در "ایتوس" فروشنده نام و اعتبار 66 ساله خراسان را در کنار خود دارد .
مزایای "ایتوس شاپ" برای خریدار
در خرید و فروش از طریق "ایتوس" فقط در صورتی مبلغ پرداختی خریدار به حساب فروشنده انتقال داده می شود که خریدار کالای مورد نظر خود را دریافت و آن را تایید کرده باشد ، ضمن این که هنگامی که خریدار از خرید خود راضی نیست با ارائه دلایل منطقی، می تواند همه مبلغ پرداختی را پس بگیرد . علاوه بر این چنان چه سفارش خریدار در موعد مقرر به مقصد نرسد وی می تواند تمام مبلغ پرداختی را دریافت کند .
چنان چه کالای دریافتی با توصیف های ذکر شده در فروشگاه مغایرت داشته باشد، خریدار می تواند برای استرداد بخش یا کل مبلغ پرداختی با فروشنده مذاکره کند . در صورت بروز اختلاف ، موسسه فرهنگی هنری خراسان برای میانجی گری وارد عمل خواهد شد
در پایان این نکته را متذکر شویم که اطلاعات اعضا توسط سیستم ایمن "ایتوس" نگهداری و بر روی پیشرفته ترین سرورهای اختصاصی محافظت می شود .


سازمان آگهی ها

 

 

سازمان آگهی های موسسه فرهنگی هنری خراسان مهم ترین منبع درآمدی این موسسه است . در سال های اخیر در پی اقداماتی که به منظور اعتمادسازی و جذب آگهی صورت گرفته است برندهای مشهور و معتبر داخلی و برند نمایندگی های خارجی تقریبا جزو مشتریان ثابت سازمان آگهی های خراسان شده اند .
تدوین و اجرایی کردن آیین نامه جذب آگهی ها ، تدوین پیوست فرهنگی برای جذب آگهی ها ، وجود نرم افزار متمرکز برای پذیرش آگهی که هم امکان رزرو و هم ثبت تاریخ و سفارش ها را میسر می سازد از جمله اقدامات مهمی است که توانسته باعث جلب اعتماد آگهی دهندگان شود و روز به روز بر شمار آگهی دهندگان نیز بیفزاید .
موسسه فرهنگی هنری خراسان براساس آیین نامه جذب آگهی ها علاوه بر تلاش برای جلب اعتماد آگهی دهندگان و مخاطبان ، خود را ملزم به رعایت پیوست فرهنگی آگهی ها نیز کرده است . به عبارت دیگر در روند پذیرش آگهی ها قوانین جاری کشور ، عرف ، شرع و ... رعایت شده ، و در نتیجه موسسه فرهنگی هنری خراسان هر نوع آگهی ای را چاپ نمی کند . به عنوان مثال برای درج آگهی های مراسم مذهبی ، مجالس ، عزاداری ها ، مناسبت های ملی و مذهبی و آگهی محصولات فرهنگی همه جوانب از جمله قواعد ذکر شده ، رعایت می شود و رعایت پیوست فرهنگی آگهی ها از اولویت های اصلی به شمار می رود .
مزیت دیگر آگهی های خراسان گستردگی حجم و سهولت سفارش برای آگهی دهندگان است که بین روزنامه های کشور از لحاظ حجم آگهی ها روزنامه خراسان پس از روزنامه همشهری در مقام دوم قرار دارد . مجموعه نیازمندی های خراسان تا حجم 96 صفحه به عنوان بانک اطلاعاتی و مرجع روزانه کسب و کار برای شهروندان به شمار می رود . در کنار این مجموعه همه روزه قسمت هایی از صفحات روزنامه خراسان روزنامه های استانی خراسان شمالی ، جنوبی ، روزنامه سیستان وبلوچستان  ، ضمیمه های بایت ، جیم ، زندگی سلا م، خراسان ورزشی نیز حجم گسترده دیگری از آگهی های روزنامه خراسان را پوشش می دهند .
این نکته را متذکر شویم که سازمان آگهی های موسسه فرهنگی هنری خراسان به منظور تسهیل در روند جذب آگهی و سهولت دسترسی و سفارش مخاطبان و آگهی دهندگان اقدامات گسترده ای را انجام داده است که به این شرح است :
الف : تاسیس شش دفتر نمایندگی در مشهد و3دفتر نمایندگی در استان های خراسان به منظور تسهیل در دریافت سفارش های آگهی و اشتراک روزنامه
ب : تاسیس واحد آگهی تلفنی در سال 1383 به منظور دریافت آگهی شهروندانی که مایل اند از محل کار یا منزل خود سفارش چاپ آگهی بدهند . این واحد علاوه بر این که با استقبال خوب مشتریان مواجه شده هر روزه بر حجم آگهی ها نیز افزوده می شود .
ج : چاپ ضمایم ، ویژه نامه ها و صفحات موضوعی آگهی به منظور توسعه بازار و رفع نیازهای شهروندان در قالب هایی مانند چهارشنبه بازار ، بازار خودرو ، بازار محله ، روز خرید و ... .
د : چاپ اسامی و مشخصات مدارکی که از شهروندان پیدا شده از قبیل کارت ملی ، شناسنامه ، گواهینامه و ... در چارچوب همکاری با اداره پست به صورت رایگان و در راستای خدمت رسانی به شهروندان .
ه : مشتری مداری براساس نظرسنجی های روزانه و دایمی برای آگاهی از میزان رقابت شهروندان از فرایند پذیرش آگهی .
و : پذیرش اینترنتی آگهی ها از طریق سایت www.37010.ir .
ز : طراحی تفاهم نامه های چاپ آگهی به منظور تعامل بهتر با شرکت ها، ادارات و سازمان ها .
    
ی : تاسیس واحد های ذیل برای مشتریان VIP :

واحد توزیع خاص: هدف از راه اندازی این واحد رساندن آگهی های مشتریان روزنامه خراسان به صورت تخصصی به جامعه دریافت کننده پیام می باشد تا علاوه بر معرفی بهتر برندها باعث افزایش نفوذ پذیری آگهی ها شود. راه اندازی این خدمت در جهت ایجاد زنجیره های عمودی ارزش افزوده بوده که مزیت رقابتی ایجاد می کند و باعث ایجاد زنجیره ارزش به کالا یا خدمات آگهی دهنده می شود.
واحد طراحی : طراحی و گرافیک آگهی یکی از مهمترین عوامل اثرگذار بر جذب مشتریان و نفوذ آگهی میباشد. بر همین اساس واحد خدمات ویژه سازمان آگهیهای خراسان برای مشتریان VIP  این سازمان خدمات مشاوره و طراحی گرافیک تبلیغات را ارائه میدهد. این خدمات شامل مشاوره حوزه طراحی و گرافیک، ارائه طرحهای خلاقانه و نوین با استفاده از تیم مجرب و ممتاز استانی، ارائه سناریوهای تبلیغاتی طراحی با استفاده از شیوههای نوین و بررسی نقاط ضعف و قوت طرحهای آماده مشتریان میباشد.

واحد تولید محتوا ( نگاه نو ):  نگاه نو٬فصلی تازه برای معرفی کار ایرانی٬ قلم هایی متفاوت با رویکرد تبیین عملیاتی اقتصاد مقاومتی
مرکز تحقیقات بازار:  مرکز تحقیقات بازار موسسه خراسان به عنوان یک نهاد مشورتی، تلاش می‌کند پاسخ قابل اتکاء و کارشناسی شده‌ای به نیاز فعالان اقتصادی به اطلاعات و پژوهش‌های کاربردی و اختصاصی حوزه‌های فعالیتشان و تبلیغات در این حوزه، ارائه داده و بر اساس مطالعات انجام شده در حوزه استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی به ارائه مشاوره بپردازد. دسترسی فعالان اقتصادی به این اطلاعات می‌تواند موقعیت فعلی آنها در بازار را با دقت بالاتر و فراتر از استمزاجات شخصی و کلی مشخص کند و همچنین دقت و اثربخشی سیاست گذاری‌های آتی آنها، در عرصه تبلیغات را بهبود ببخشد.


ویژه نامه های موضوعی


ویژه نامه های موضوعی از محصولات پرطرفدار، غنی و پرمحتوای روزنامه خراسان است که هر ساله به مناسبت های مختلف چاپ و منتشر می شود. در واقع این ویژه نامه ها به ضروریات زمان و متناسب با مسائل رویدادهای روز تدوین می شوند . قالب های این ویژه نامه ها نیز از ادبیات گرفته تا مسائل اجتماعی و سیاست را شامل می شوند که در آن ها ؛ نگاهی عمقی به مهم ترین مسائل جامعه از نظرات کارشناسان و نخبگان دانشگاهی و حوزوی درباره مسائل مختلف استفاده می شود
از مهم ترین ویژه نامه های موضوعی روزنامه خراسان می توان به ویژه نامه های متعدد درباره دفاع مقدس از جمله "پلاک عزت "، "سند عزت "، "عرشه اقتدار" اشاره کرد . این ویژه نامه هر سال به مناسبت هفته دفاع مقدس چاپ و منتشر می شود و در آن ابعاد مختلف دفاع مقدس مورد واکاوی قرار می گیرد .
علاوه بر این از سرداران بزرگ بویژه سرداران شهید یاد می شود و نیز به عملیات های مهم دفاع مقدس پرداخته می شود . در واقع ویژه نامه دفاع مقدس مهم ترین محصول روزنامه خراسان درباره دفاع مقدس است که در آن تلاش می شود نسل فعلی با دفاع مقدس و ایثارگری های هشت سال جنگ تحمیلی آشنا شوند . این ویژه نامه ها مورد توجه و وثوق مسئولان عالی رتبه نظام قرار گرفته و تاکنون بارها از آن ها تقدیر کرده اند .
ویژه نامه نوروزی نیز یکی از پرمخاطب ترین ویژه نامه های موسسه فرهنگی هنری خراسان است که با توجه به تعطیلی دو هفته ای روزنامه ها در نوروز تلاش می کند تا خلاء اطلاع رسانی را به نحو دیگری پر کند و در آن به مهم ترین مسائل اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی ، ورزشی پرداخته می شود .
تحولات روز ، تحلیل رویدادها و وقایع سیاسی و اجتماعی سالی که گذشت ، دستاوردهای کشور در زمینه های مختلف ، واکاوی مسائل اجتماعی و فرهنگی و ورزشی اولویت محتوایی این ویژه نامه است و هر سال نیز در حوزه مسائل سیاسی و فرهنگی با مسئولان عالی رتبه و کارشناسان خبره گفت و گوهای جالب و خواندنی صورت می گیرد . ویژه نامه نوروزی به بررسی وقایع داخلی سالی که گذشت می پردازد و نیز نگاه عمقی به حوادث بین المللی می افکند ، ضمن این که چشم انداز تحولات سال آینده نیز بررسی می شود
این ویژه نامه هر سال قبل از تعطیلات نوروزی منتشر و بین مشترکان به صورت رایگان توزیع می شود "از احمدی نژاد تا احمدی نژاد " ، "مذاکره با بازی مذاکره " ، "توافق ژنو " و "اسفندیار دولت " از جمله محورهای سیاسی مهم ویژه نامه های نوروزی چند سال اخیر است
موسسه فرهنگی هنری خراسان ویژه نامه های دیگری نیز در موضوعات سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ادبی و ادبیات از قبیل گفتمان الگو ، رصد ، فردوسی ، خراسان دیپلماتیک  دارد که شامل برخی مخاطبان خاص و برخی مخاطبان عام نیز می شود

آخرین اخبار
پربیننده ترین
حرف مردم